Saturday, October 25, 2008

bufnitele nu sunt ceea ce par a fi



Serendipitatea face parte din noi. Este definita ca "stiinta" de a ne intalni cu lucruri de valoare fara a le cauta; este o stiinta pentru ca tine de noi sa invatam sa le recunoastem. Saptamana asta iata, am fost "lovit" si eu.


(a se citi cu)



Imi plac anumite idei care nu sunt ce par a fi, doar remarci vulgare ce vizeaza misto-ul. Intre romani, Arghezi a fost primul care a sesizat potentialul expresiilor urate de a trezi in noi emotii similare cu cele ale lucrurilor unanim acceptate ca frumoase. Mai departe Gura-de-Aur al lui Hesse sustine ca nu sunt diferente intre gesturile si chipurile voluptatii si ale mortii crancene, intre bucuria oamenilor fericiti peste masura si purtarea celor nebunilor de legat. Eu cred ca atunci cand suntem obsedati sa intalnim doar "frumos", "bun simt" si "corect", ne limitam intensitatea trairilor intr-un mod iremediabil si inutil.

Hilar, amuzant sau profund, prietenul meu Dan Giusca mi-a zis saptamana asta ca "omul a ajuns la un asemenea nivel incat isi baga pula in ea de moarte". Iar eu nu pot decat sa raman, placut impresionat, pe ganduri. Si astazi, asta imi este de ajuns ca sa ma simt bine.

1 comment:

Cineva de departe said...

"Life is a shitstorm, in which art is our only umbrella."
— Mario Vargas Llosa