Wednesday, October 1, 2008

mai tare ca maneaua

M-am tampit... azi am descoperit ca imi place o manea. Mie, care in aroganta mea, ma consider un individ oarecum erudit in muzica. Recunosc in mod public ceea ce ascund de ceva ani buni: Costi Ionita mi se pare simpatic, desi acest lucru nu tine neaparat de calitatile lui ci mai degraba de asemanarea cu un prieten foarte bun si mereu vesel. Si cum oamenii veseli sunt cu lipici ...

Revenind... da, o manea in toata puterea cuvantului; cu background-ul vocal al lui Costi, cu expresii ca "sa facem show", cu bmw-uri de manelisti, ce mai, tot tacamul. Ma gandesc ce-o sa zica frati-miu; un baiat si el selectiv in muzica pe care o asculta. As putea sa mai indulcesc, sa zic ca de fapt melodia este una turceasca (canta o solista de origina turca, Costi doar baga si el pe la referen), da' n-o sa tina; nici fata de mine si cu atat mai putin fata de frati-miu.

As vrea sa scot vreo pilda geniala din intamplarea asta dar nu reusesc. Chestia dura este ca melodia o am de ceva vreme in minte si astazi a atins apogeul: imi bubuie in cap in timp ce vorbesc despre probleme cotidiene. Am intrat pe you tube si in mod evident am gasit-o. Interesant daca imi aduc aminte ca am incercat candva sa gasesc niste melodii ale Morcheeba si nu am avut succes. Crispat am incercat sa o ascult atent, doar doar am sa descopar ca nu-mi place chiar asa... aiurea... mi se pare si mai tare.

Perceptie limitativa se numeste chestia in analiza tranzactionala; atunci cand iti place ceva dar nu-ti dai voie sa te bucuri de el pentru ca ai fost inoculat cu conceptia ca este un lucru rau. Sunt oameni care dezvolta fobii si controverse interne ce-i macina toata viata pe subiecte mai mult sau mai putin existentiale. Pe altii nici macar nu-i macina; le accepta ca si idei inatacabile despre viata; spre exemplu cineva cunoscut nu iese singura din casa "pentru ca nu se cade ca femeile la varsta ei sa umble singure seara pe strada". Altcuiva i s-a spus de mic de catre parinti ca "a negocia inseamna bisnita" si ca "in viata reusesti daca ai tupeu"; asa ca omul se uita ciudat la targovestii din piata, nu vrea sa mearga la Istanbul pentru ca "nu-i civilizatie", iar la discutiile cu furnizorii urla de la inceput "ca stie baietii ca nu-s prost".

In concluzie ce pot sa zic... ma fut in ele de perceptii. Sa traiasca Costi si Seden Gürel !


(click pentru melodie)





aaa

1 comment:

Anonymous said...

Ca sa citez un clasic.. " I don't have feelings, cause feelings are gay"